Uw bedrijf altijd telefonisch bereikbaar

Telefonie is zeer belangrijk voor klantcontact, klanten
willen graag snel en goed geholpen worden. Zij nemen de tijd en moeite om jouw
te bellen, maar wordt er wel opgenomen? In veel organisaties is dit niet zo,
omdat de bedrijven gewoon geen tijd hebben. Er is geen receptioniste in dienst
en de meeste werknemers zitten in een belangrijke vergadering of zijn al aan de
telefoon met een andere klant. Daarnaast zorgt het nieuwe werken er nog eens
voor dat veel werknemers vanuit huis werken en de telefoon op het kantoor dus
niet kunnen opnemen. Hoe kun je er dan toch voor zorgen dat de klanten altijd
te woord worden gestaan? Daar zal dit artikel antwoord op geven.

Klanten waarderen het wanneer de telefoon snel wordt
opgenomen u moet dan ook altijd een back-up plan klaar hebben voor wanneer u
geen tijd heeft om de telefoon op te nemen. Bij een back-up plan kan u denken
aan een
antwoordservice,
maar bijvoorbeeld ook aan een receptioniste die de telefoon voor u opneemt.
Door één van deze twee opties is uw bedrijf altijd telefonisch bereikbaar en
worden uw klanten vriendelijk te woord gestaan. Ten tweede is het logisch dat
het ene moment drukker is dan het andere moment. Dit is natuurlijk geen
probleem, maar wat u dan kunt doen is de wachttijden communiceren of u geeft
een melding op uw website. Ten slotte is het zeer verstandig om mensen altijd
de mogelijkheid te bieden om te worden teruggebeld. Op vele websites is dit
(terug)belverzoek al mogelijk, maar het is natuurlijk ook slim om dit
telefonisch aan te bieden. Hierdoor hoeft uw klant niet in de wacht te staan en
kan u de telefoon opnemen wanneer u dit uitkomt. Wilt u geheel van het probleem
af zijn, dan is het toch echt verstandig om een
telefoondienst
te overwegen.